mercoledì 22 marzo 2017

Giornata mondiale della Poesia - Giampaolo Feriani

Giampaolo Feriani (1938-2015)



Ho dedicato la mia Giornata mondiale della Poesia 2017 al ricordo di un caro amico, Giampaolo Feriani (1938-2015) che si spese "per seminare la nobiltà della lingua veronese".

Sul suo sito web www.giampaoloferiani.it si trovano alcune sue liriche, e anche alcuni audio con la sua voce, come questa magnifica

Ringrassio Dio

http://www.giampaoloferiani.it/ringrassio-dio/


Ringrassio Dio che quando l’à pensà
‘ndo farme nassar l’à sernì un paese
fato de poche case, qualche prà,
e un stradon bianco incornisà de sese…

e lì ò imparà a nodar drento ne i fossi,
a còrare descalso a piè par tera,
a bèvar l’aqua tirà su da i possi,
a andar par brusa-oci in primavera…

Ringrassio Dio che’l m’à lassà zugar
con quel che capitava… anca con poco…
na surla, un sentanin… podea bastar
par el me mondo picinin, pitoco…

Ringrazio Dio parchè el m’à dato tanto:
parchè gò visto nassare el caval…
gò ciapà in man la lodola e el s-ciaranto…
son ‘ndà de note a rane co’l fanal…

Ringrassio Dio che in tola a casa mia
el pan no’l ne mancava quasi mai…
e gnanca la polenta… e la graspìa…
Ringrassio Dio che l’à inventado i niai

par farme rampegar… ringrassio Dio
par la me gente, semplice, de cor…
con lori, pori Cristi, gò capìo
che i schei no i gà mai fato nessun sior!

Par tuti sti regai, sora l’altar
de i giorni che i me sbrissia in mezo a i dei,
mi porto in ofertorio el me zugar,
l’odor de i campi, el fogo de i brugnei,

le fole de i filò drento la stala,
do s-galmare de legno co le broche,
un s-cianco, un par de màrmore, na bala…
a Dio gh’ì e porto su le man pitoche

de la serenità de la me gente:
gente che vive con ‘n fassol de tera…
gente che la sa gòdarse con gnente…
ghe basta un goto par tirar fin sera..
Giampaolo Feriani

Grazie a Paolo Pizzardini che ne ha fatto un bel video; a Roberto Vinco e a mia sorella Cristina Tagliaferro che me l’hanno fatto conoscere, a Clelia Francalanza che l’ha inserito nel mio canale Youtube https://www.youtube.com/watch?v=6Ops5Wh4zyM&feature=youtu.be



Sul sito di Giampaolo Feriani ci sono anche audio e testo di E more Cristo, poesia che mi è particolarmente cara perché è una delle tre che mi ha donato in occasione del mio matrimonio, ciascuna con una bella incisione di un altro artista veronese, Felice Nalin. Le ho rilette spesso in questi anni, tutte e tre sono da sempre appese sopra la mia scrivania: un vero cordone ombelicale che mi ha tenuto legata alla mia terra natale, una voce che mi riporta tanti ricordi d'infanzia, quando incontravo sulle scale di casa Giampaolo o la sua mamma che era tanto amica della mia nonna: persone straordinariamente generose d'affetto, quell'affetto incondizionato che raramente ho incontrato più avanti.

E more Cristo

… e more Cristo
sora el palo de la luce
sensa spetar
el vènardi de Pasqua…
e more Cristo
in sima a l’autostrada
sora na croce
disegnà co’l gesso…
tra el ciasso de le presse,
in mezo ai denti
de le betomiere
se consuna Cristo,
sfarinando l’ostia…
Sora la croce che spalanda i brassi
nudi
in coste a un sole carolà
va a colegarse
Cristi novi…
ma i ciodi
che s’incambra su ‘l tolon
no i fà nàssar vangeli
e gnanca ciese…
Giampaolo Feriani

Giampaolo Feriani, "E more Cristo" - incisione di Felice Nalin
Anche se le sue poesie erano spesso malinconiche, Giampaolo sapeva essere molto allegro, amava moltissimo gli amici e con molti di loro condivideva un’altra grande passione: il teatro. Fu lui a convincere mio padre a portarmi con loro (papà, Giampaolo e la moglie Maria Rachele,  un bel gruppone di amici) al Teatro Nuovo per la prima, favolosa edizione di Aggiungi un posto a tavola: con Johnny Dorelli, Paolo Panelli, Bice Valori … Fu il mio “battesimo” in un teatro vero (dopo quelli parrocchiali), me ne innamorai talmente tanto che l’estate seguente ottenni il permesso di abbonarmi al Festival Shakespeariano del Teatro Romano e alla Stagione Lirica dell’Arena.

Grassie Giampaolo!

1 commento: